Ma 2020 December 04. péntek, Borbála, Barbara napja van!
Slider
Események
Következő hónap
Ke Sze Csü Szo Va
 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

   
Minden esemény...
Cofidis A szakértő válaszol - Munkajogi kérdez-felelek Közzétételek KKSZ Üdülő, Balatonlelle KKSZ Üdülő, Bükkszék Jogsegélyszolgálat Vendégszoba Magyar Szakszervezeti Szövetség Közérdek logó

Kapcsolataink

Közúti Közlekedési Szakszervezet

1081 Budapest II. János Pál pápa tér 3.
Vissza a kezdőlapra

Hírek, aktualitások

Tények a DAKSZ elnökétől
2020.11.09 05:53

Sosem gondoltam volna, hogy egyszer majd megszólalásra kényszerít a saját oldalam, melynek elnökét 11 éve mindenben támogattam, ez a DAKSZ több mint 1 millió forintjába került eddig, csak tagdíjban.  Számomra mindig is az volt a fontos hogy együtt döntsünk a tagság érdekeinek megfelelően, hogy egységes álláspontot alakítsunk ki s tegyük félre a kicsinyeskedést és bántó, széthúzó egymást marcangoló eszméket, megnyilvánulásokat! 

Ha a KDSZSZ tagjai azt kérdeznék, mi történt? – én csak azt válaszolhatnám, - ez a közös út (célkitűzéseink útja) mára már kátyúkkal, gödrökkel teli ingoványos mellékutakkal lett teli! – ha a KDSZSZ egy tagszervezete ott és úgy kezd, tagtoborzásba ahol mondjuk ki nyíltan nem tekinthető barátságos lépésnek, akkor nagy bajok vannak, a közös út alapozásában és fenntartásában is! – Békés Megye eddig nevében is békés terület volt, most már úgy látszik „szűz területté” nyilvánították, - s szabad a „rablás”.

Ha a SZAKSZ ezt komolyan is gondolja, - én úgy látom, hogy komolyan, nem maradhatok néma. A mai napig nem tudom, hogy 2020. áprilistól miért lettem közellenség Dobi Istvánnál. - Igazából tudtommal a mai napig nem fogalmazódott meg részéről a köztünk keletkezett probléma oka, forrása, ténye! Sem bizonyítékot nem juttatott el hozzám, miért is tekint nem kívánatos személynek? Ha nincs magyarázat, nincs tisztázó vita, nem lehet tovább folytatni a közös utat!

Miután úriemberek között, elengedhetetlen hogy ilyen esetben meghallgattassák a másik fél álláspontja is, még ha azt nem is kérdezték. 

 

Ha már bekerültem abba a kalapba, melybe a KKSZ és VKSZ vezetőit sorolta, ezért most néhány dolgot nyilvánosságra hozok, s mivel egész évre be van fizetve a tagdíjunk jogom van kritikát megfogalmazni az elnök úrral szemben.

 

És akkor a TÉNYEK!

Ad. 1. 

A SZAKSZ Elnöke, aki egyben a KDSZSZ Elnöke is, hónapok óta azt sulykolja, hogy ha a SZAKSZ eléri a VOLÁNBUSZ Zrt. munkavállalói létszámának 10 %-át, reprezentatív lesz és KSZ kötővé válik, ezután  jobb lesz a VOLÁNBUSZ KSZ-e.

Ha már a VOLÁNBUSZ Zrt. KSZ-ét folyamatosan mocskoljuk, tessék már nekem elmondani, (aki nem ismeri tüzetesen a VOLÁNBUSZ Zrt. Kollektív Szerződését) mégis hogy keresték a legtöbbet 2019-ig az akkori VOLÁNBUSZ alkalmazásában álló autóbusz-vezetők? 

Hogy lehetett az egyik legmagasabb cafeteria és hogy lehet az, hogy a legmagasabb összegű üzemanyag megtakarítást kapták? 

Mellékesen arra is választ kéne kapni, hogy az MB I-es futballista (Dobi István) miért írta alá jóváhagyólag, hogy a  forgalmi kompenzációs pótlék,  ne legyen egyforma a VOLÁNBUSZ Zrt. minden autóbusz-vezetőjének? 

Ha a VOLÁNBUSZ Zrt. KSZ-ét, a munkáltató vagy a KSZ-t kötő szakszervezet nem mondja fel, akkor se a SZAKSZ, se a KDSZSZ nem kerül be a KSZ kötők közé, hiába lesz meg a 10 %-a. 

Ez is ténykérdés.

Ha mégis beengedik, mi is a biztosíték egy jobb KSZ-re? SEMMI! Ha a munkáltató nem fogadja be bármely fél javaslatát – mert hát joga van hozzá – akkor mi van? 

Ezt a munkáltató nem biztos, hogy ki akarja próbálni, főleg annak tudatába, hogy a SZAKSZ illetve vagy a KDSZSZ elnöke néhány megnyilatkozása túlment egy határon. Nem egyszer hangzott el, hogy a megjegyzése után nem kívánnak vele szóba állni. Mégis miért voltak ezek a kinyilatkozások? Mert azt azért mindenki tudja, hogy az ilyen megnyilatkozások meglehetősen tetszenek a munkavállalóknak. Egy szakszervezeti vezetőnek tudnia kellene, meddig lehet elmenni. Ezt a határt az Elnök Úr néhányszor túllépte, átlépte. A cél érdekében mindent, merthát a cél a megtévesztett munkavállalók mindenáron való beléptetése a SZAKSZ-ba.

 

Ad. 2. 

Vegye már a fáradságot valaki, és visszamenőleg nézze meg, a Volánok legelső átalakítása (1989) óta eltelt időben történteket. Nagy segítséget nyújt ehhez a VOLÁN EGYESÜLÉS éves jelentése az összes Volán Társaság gazdálkodásáról. Abban állománycsoportonkénti létszám- bér-egyéb jövedelem adatok szerepeltek. Hűen tükrözi a SZAKSZ elnökének teljesítményét is.

Beszélni lehet, dicsekedni a semmivel azt is lehet, másokat pocskondiázni is lehet, ki mit tenne a jövőben szlogennel is lehet élni és visszaélni, DE ki-mit tett le az asztalra eddig, ami meg is valósult, azt csak TÉNYEKKEL lehet bizonyítani. Ezekkel a tényekkel lehet a munkavállalókat győzködni, minden egyéb nem más, mint lózung! Bár mondhatnám egyszerűbben, hazugság és bizonytalan ígéret.

Számomra hosszú évek óta érthetetlen, hogy a munkavállalók egy része nem kíváncsi a teljesítményre, a TÉNYEKRE, és ugyanúgy becsapható, mint a politikai színpadon, ahol a kampányígéretekre hagyatkoznak, a szimpátiát, unszimpátiát nem a tények ismerete után alakítják ki, hanem valami lényegtelen benyomás után. 

A teljesítmény mérése a legjobb és talán hitelesnek is tekinthető. A Volán Egyesülés részéről évenként kiadott „MUNKAÜGYI ADATOK” kiadvány, ami tartalmazza a bér és  jövedelemadatokat, az egyetlen, ami szerintem mindenki részéről elfogadott volt és ma is az. 2012. után a közös gazda, közös ló alapon és az öt év Közlekedési Központok alatt töltött idő már nem sok dicsekedni valót hagy maga után, mert az országos és a szakmai szövetségek a kormánnyal kötött megállapodások szülte eredmény következménye. A helyi szakszervezeteknek csak a végrehajtási utasításba volt beleszólásuk.

Mivel Dobi Úr egy Elnökségi ülésen NB. III. futballistának titulált, ezért a Kapos Volán és a Körös Volán eredményeit fogom az alábbiakban idézni, ami ellenőrizhető a kiadványokból.

Én 1993-tól- 2012-ig birtoklom ezen kiadványokat. 

Mivel a kiadványok több adatot tartalmaznak; így az általános stat.áll. létszám, átlagkereset, index, kifizetett órakereset, annak indexét és átlagos vezetési idő  idézése több oldalt venne igénybe, ezért csak az autóbusz-vezetők (helyi, helyközi együttesen) átlagkeresetét idézném. A SZAKSZ elnökére nézve ez mutatja a leghízelgőbb képet.

 

Akkor jöjjenek az adatok:

1993. évi adatok  Kapos Volán:              8.

                  Körös Volán:              21.

2008. évi adatok  Kapos Volán:             10.

                  Körös Volán:               1.

2009. évi adatok  Kapos Volán:            12.

                         Körös Volán:               1.

2010. évi adatok  Kapos volán:             16.

                         Körös Volán:               1.

2011. évi adatok  Kapos Volán:             18.

                   Körös Volán:                1.

2012. évi adatok  Kapos Volán:               6.

                         Körös Volán:                1.

 

Ezen teljesítményeket figyelembe véve nem sok esély van egy jobb KSZ-nek és a több bérnek!

Na ezeket cáfolja a SZAKSZ elnöke!

Egyéb adatot is szívesen feltárnék, de egyrészről személyiségi jogokat sértenék, másrészről a pontos adat nem áll rendelkezésemre. (a megközelítő pedig nem tény)

Egy adatot azért megadok, lemondva a személyiségi jogomról; amikor nyugdíjas lettem, abban az évben a munkáltatónál a bérem annyi volt, mint a legjobban kereső Békéscsabai helyi járatos autóbusz-vezetőnek.

Mindezek után mégis azt kell mondanom, hogy nem bántam meg, hogy a társelnöki pozícióról való lemondásomig támogattam Dobi Istvánt, mert változatlanul csak az összefogásban, az együttműködésben hiszek, ami 1993-2013-ig a helyi KKSZ-szel (Zsibrita Zoltán) sikerült, sikerült 2002-ben a KMSZ-szel (Sastinszki László), 2009-ben sikerült az ADU-val (Hoffmann Antal), KKSZ-szel (Varga István, Dobi István) KMSZ-szel, (Sepsi László)  LKSZSZ-szel (Jáger István).

 

Sajnálom, hogy ez 2020-ban már nem sikerül, számomra mára kiderült, hogy Dobival nem sikerülhet, a megamánia megzavarta. Éppen azzal akiben 10 évig vakon bíztam. Remélem a vakságom elmúlik és nélkülem is vagy éppen velem máshol, másként sikerülhet.

A szakítás nem miattam történt, más választásom nem volt, a megkérdezésetek nélkül már ki akart zárni a KDSZSZ elnöke, ezt a csúfságot a DAKSZ Elnöksége nem kívánta megvárni. Az utolsó csepp a pohárban az volt, amikor „szűz” területnek nevezte Békéscsabát, és már itt is tagszervezetet kívánt alakítani Dobi. Odáig is elment, hogy a SZAKSZ Facebook oldalán az egész elnökségünket megrágalmazta,- hogy tömjük a zsebünket - az akinek a zsebe sokkal mélyebb, mint a DAKSZ elnökségének bármelyik tagjának. Innentől úgy gondolom nincs visszaút, nem sok lehetőségünk maradt.

Végezetül egy kis szösszenet a végére: 

Ha valaki a Facebook-on számon kéri egy szakszervezet vezetőjének iskolai végzettségét, amikor neki is ugyanolyan van, 

ha valaki lejáratási szándékkal az érintett szakszervezeti vezető fizetésével foglalkozik, holott Ő maga az összes volános szakszervezeti vezető között a legmagasabb fizetést kapta, kapja, mint autóbusz-vezető,

ha a másik szakszervezeti vezetőn számon kéri a titkárnőt, az irodát, a kocsibeállást, s közben mind ezzel rendelkezett Ő maga is, sőt még néhány dologgal többel is,

van-e ennél lejjebb? Próbáljátok megállítani. 

 

Köszönöm mindenkinek az eddigi közreműködését, sok sikert, jó egészséget kívánok.

 

Baráti tisztelettel: Hoffmann Antal

                           DAKSZ Elnök

DAKSZ

[Vissza]

Betöltés folyamatban
Bezár

Betöltés...

Betöltés folyamatban
Kép
Bezár
Loading...