Ma 2018 Október 21. vasárnap, Orsolya napja van!
Slider
Események
Következő hónap
Ke Sze Csü Szo Va

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

    
Minden esemény...
A szakértő válaszol - Munkajogi kérdez-felelek Közzétételek KKSZ Üdülő, Balatonlelle KKSZ Üdülő, Bükkszék Jogsegélyszolgálat Vendégszoba Magyar Szakszervezeti Szövetség Közérdek logó

Kapcsolataink

Közúti Közlekedési Szakszervezet

1081 Budapest II. János Pál pápa tér 3.
Vissza a kezdőlapra

Hírek, aktualitások

Közlemény
2018.09.11 07:39

Így most ezekre a foglalkoztatottakra is az általános nyugdíjkorhatár érvényes, ráadásul az embereket a végletekig kizsákmányolják: sokuknak egy év alatt plusz 37 munkanapot kell dolgozniuk. Ez a nagyjából kétezer órás évi törvényes munkaidőkeret 15 százaléka. Emiatt egyes esetekben a szabadság kiadására sincs lehetőség, ami például a 45 év feletti dolgozók esetében harminc munkanap, tehát majdnem másfél hónap.

Az érdekképviseletek álláspontja szerint a túlmunka veszélyezteti a dolgozók egészségét, ugyanakkor a közlekedés biztonságát is. Sokszor csak a szerencsén múlik, hogy a túlhajszolt járművezetők nem okoznak tömegbalesetet, mert nem a volán mögött lesznek rosszul, hanem a pihenőidőben, amikor a bennük felhalmozódott feszültség hirtelen fejti ki a hatását, s akár eszméletvesztéssel járó tűnetek is mutatkoznak náluk, de rosszabb esetben infarktus végez velük.

A MASZSZ közlekedési tagozatának álláspontja, hogy a túlmunka elrendelésével nem lehetne visszaélni, mert a kimerült járművezetők akár súlyos balesetet is okozhatnak. Az érdekképviseletek ugyanakkor tudják, hogy maguk az érintettek szívesen vállalnak túlórákat – esetleg a háromszáz órás törvényes kereten is túl –, mert szükségük van az így megkereshető többletpénzre.

A munkaerőhiányra azonban ez a legkockázatosabb válasz. A járművezetőket a rendes munkaidőre is úgy kellene megfizetni, hogy ők az alapjövedelmükből tisztességesen meg tudjanak élni. Ha ez így lenne, akkor ez a foglalkozás vonzóbbá válna, s kevesebben távoznának külföldre.

Amennyiben nem lesz változás, mindannyian egy ketyegő pokolgépen ülünk, és csak a véletlenen múlik, hogy mikor következik be valamilyen tragikus baleset.

 

Magyar Szakszervezeti Szövetség

közlekedési tagozata

KKSZ

[Vissza]

Betöltés folyamatban
Bezár

Betöltés...

Betöltés folyamatban
Kép
Bezár
Loading...