Ma 2019 December 06. péntek, Miklós napja van!
Slider
Események
Következő hónap
Ke Sze Csü Szo Va
      

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

     
Minden esemény...
Cofidis A szakértő válaszol - Munkajogi kérdez-felelek Közzétételek KKSZ Üdülő, Balatonlelle KKSZ Üdülő, Bükkszék Jogsegélyszolgálat Vendégszoba Magyar Szakszervezeti Szövetség Közérdek logó

Kapcsolataink

Közúti Közlekedési Szakszervezet

1081 Budapest II. János Pál pápa tér 3.
Vissza a kezdőlapra

Hírek, aktualitások

Jövőbeni bérfejlesztési tervek a közösségi közlekedésben
2019.09.27 08:01
Először a cégen belüli bérkülönbségeket kell eltüntetni

A Közúti Közlekedési Szakszervezet elnöke Baranyai Zoltán a 24.hu-nak elmondta, miért nem alakítottak ki még egységes álláspontot a jövő év, illetve évek bérfejlesztéséhez. Jelenleg hét cég, hét kollektív szerződés, hét különböző bérrendszer, jövedelmi szint van a menetrendszerű buszos személyszállításban. Október elsejétől viszont a hat buszos közlekedési központ beolvad a Volánbusz Zrt.-be. Ezért bérharmonizációra van szükség, amihez pénz kell.
  • Azt nem lehet, hogy egy kalapba öntik a béreket, és aztán újraosztják egységes elvek alapján, mert azzal sokan rosszul járnának.
  • Annyi pénzt pedig valószínűleg nem kapnának, hogy a legmagasabb bérekhez igazítsák a rendszert. A szakszervezet ezért fokozatos, ütemes közelítést, felzárkóztatást szeretne, de ehhez is több pénzre van szükség, mint egy átlagos bérfejlesztéshez.
  • Azt szeretnék, hogy minden dolgozó kapjon jövőre emelést, de differenciáltan, hogy a Volán-vállalatok között meglévő bérkülönbségek a létrejövő új cégben mérséklődjenek, és minél hamarabb egységessé váljon a bérrendszer.

Muszáj, hogy 2020-ra legyen ebből valami, különben még több autóbusz-vezető vándorolhat el – nyomatékosította Baranyai Zoltán.

 

2018-ban bruttó 298 és 340 ezer forint között volt az átlagos alapbér a különböző társaságok sofőrjeinél, az idén 320 és 360 ezer forint között lehet – a szakszervezeti vezető szerint tehát 20 százalék feletti lehet az átlagkeresetek közötti különbség. Az átlag mögött azonban akár 50 százalékos vagy magasabb eltérés is előfordul, például az autóbusz-vezetőknél ugyanolyan teljesítmény mellett, az eltérő besorolási bér, és a különböző pótlékrendszerek miatt.

 

Ráadásul súlyos hiány van autóbusz-vezetőből, mintegy 10-15 százalékos, de helyenként ennél is rosszabb a helyzet.

Minden autóbusz-vezető évente átlagban durván egy hónapot túlórázik, és a szabadságát is csak egy újabb hónap túlóra terhére tudja kivenni. 9500 járművezető van – ha a két hónapos átlagos túlórát nézzük, akkor 1500 sofőr hiányozhat összesen.

Az elnök szerint október második felében ülhetnek le tárgyalni a bérekről – addigra kialakítják egységes álláspontjukat.

 

Teljes cikk:https://24.hu/fn/gazdasag/2019/09/27/30-milliardos-husegpenz-vasutasok/

KKSZ

[Vissza]

Betöltés folyamatban
Bezár

Betöltés...

Betöltés folyamatban
Kép
Bezár
Loading...