Ma 2018 Augusztus 15. szerda, Mária napja van!
Slider
Események
Következő hónap
Ke Sze Csü Szo Va
  

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

  
Minden esemény...
A szakértő válaszol - Munkajogi kérdez-felelek Közzétételek KKSZ Üdülő, Balatonlelle KKSZ Üdülő, Bükkszék Jogsegélyszolgálat Vendégszoba Magyar Szakszervezeti Szövetség Közérdek logó

Kapcsolataink

Közúti Közlekedési Szakszervezet

1081 Budapest II. János Pál pápa tér 3.
Vissza a kezdőlapra

Hírek, aktualitások

Bérek változása a VOLÁN szakmában 2017 évben
2018.01.31 10:48

AUTÓBUSZVEZETŐK, emelkedés 2017-ben:        (2017. évi átlagkereset szerinti sorrend)

1.(4.) KMKK Zrt.                     24,0%   KSZ aláíró a KKSZ.

2.(2.) DAKK Zrt.                     19,1%   KSZ aláíró a KKSZ, DAKSZ.

3.(7.) ÉMKK Zrt.                     18,1%   KSZ aláíró a KKSZ, KMSZ.

4.(5.) KNYKK Zrt.                   18,0%   KSZ aláíró a KKSZ.

5.(1.) VOLÁNBUSZ Zrt.          17,3%   KSZ aláíró a VKSZ.

6.(3.) ÉNYKK Zrt.                   17,0%   KSZ aláíró a KKSZ, KMSZ

7.(6.) DDKK Zrt.                    16,0%   KSZ aláíró a KKSZ, SZAKSZ

Szakmai átlag növekedése   18,4%

 

Kiemelkedő a fejlődés a KMKK, DAKK esetében és jelentős az ÉMKK -nál, meglepő a DDKK utolsó helye.

 

KARBANTARTÓ SZAKMUNKÁSOK, emelkedés 2017-ben:          (2017. évi átlagkereset szerinti sorrend)

 

1.(1.) VOLÁNBUSZ Zrt.        16,8% KSZ aláíró a VKSZ

2.(6.) DAKK Zrt.                  16,7% KSZ aláíró a KKSZ, DAKSZ (9 fő átlaga, tevékenység kiszervezve)

3.(7.) ÉMKK Zrt.                  16,4% KSZ aláíró a KKSZ, KMSZ

4.(5.) KMKK Zrt.                  16,2% KSZ aláíró a KKSZ

5.(4.) ÉNYKK Zrt.                14,9% KSZ aláíró a KKSZ, KMSZ

6.(3.) DDKK Zrt.                 14,5% KSZ aláíró a KKSZ, SZAKSZ

7.(2.) KNYKK Zrt.                14,2% KSZ aláíró a KKSZ

Szakmai átlag növekedése 15,8%

 

A VOLÁNBUSZ után a legalacsonyabb átlaggal rendelkezők fejlődtek legjelentősebben.

 

SZELLEMI MUNKAVÁLLALÓK, emelkedés 2017-ben: (2017. évi átlagkereset szerinti sorrend)

 

1.(1.) KNYKK Zrt.                    21,3% KSZ aláíró a KKSZ

2.(7.) DAKK Zrt.                      15,3% KSZ aláíró a KKSZ, DAKSZ

3.(2.) VOLÁNBUSZ Zrt.           14,5% KSZ aláíró a VKSZ

4.(6.) ÉNYKK Zrt.                    13,7% KSZ aláíró a KKSZ, KMSZ

5.(4.) ÉMKK Zrt.                     12,9% KSZ aláíró a KKSZ, KMSZ

6.(3.) DDKK Zrt.                     12,9% KSZ aláíró a KKSZ, SZAKSZ

7.(5.) KMKK Zrt.                     12,2% KSZ aláíró a KKSZ

Szakmai átlag növekedése    15,4%

 

A létszámcsökkentés okozta pl.a KNYKK magas fejlesztését, és az 5%-os fejlesztést tartalmazó megállapodás okán érdekes a DDKK-nál látható 12,9%-os mérték.

 

Társasági átlagok emelkedése a teljes munkavállalói kör tekintetében 2017-ben:

(2017. évi átlagkereset szerinti sorrend)

 

1.(4.) KMKK Zrt.                      19,8% KSZ aláíró a KKSZ

2.(3.) DAKK Zrt.                      18,2% KSZ aláíró a KKSZ, DAKSZ

3.(2.) KNYKK Zrt.                    17,7% KSZ aláíró a KKSZ

4.(1.) VOLÁNBUSZ Zrt.           16,3% KSZ aláíró a VKSZ

5.(7.) ÉMKK Zrt.                     15,7% KSZ aláíró a KKSZ, KMSZ

6.(6.) ÉNYKK Zrt.                    15,0% KSZ aláíró a KKSZ, KMSZ

7.(5.) DDKK Zrt.                     14,9% KSZ aláíró a KKSZ, SZAKSZ

Szakmai átlag növekedése    16,8%

 

Sajnos a bérek emelkedése minden problémát nem old meg. Országosan több területen még mindig jelentős a létszámhiány (autóbuszvezető, autószerelő, autóvillamosság szerelő), ami elsősorban az autóbuszvezetők esetében jelentős foglalkoztatási nehézségeket okoz. Ebből fakadóan az érintett területeken morális válságot is előidéznek a létszámhiány okozta gondok. Erre még az sem nyújt megoldást, hogy minden társaság cafetéria juttatással, üzemanyag megtakarítással egészíti ki a jövedelmeket, emelt utazási költségtérítéssel, lakhatási és egyéb támogatással segíti a munkavégzést. Mégis összességében több mint 30 ezer nap szabadságot nem tudtak a munkáltatók 2017 évben kiadni a 10 ezer autóbuszvezetőnek szakma szinten, ez átlagosan 3 nap/fő. A kritikusabb területeken ez ennek dupláját is meghaladja átlagosan.

 

A három éves bérmegállapodás első két évének jelentős bér és jövedelemnövelő hatása véleményünk szerint felemás eredményt hoz majd a szakma létszámhiányának megoldásában. Mivel minden foglalkoztatási területen nőnek a bérek, így a szakmánkban végrehajtott béremelés a jövőben sem oldja meg a létszámproblémákat. 2019 évben - a már rögzített 5%-os mértéknél - jelentősebb fejlesztésre lesz szükség, és megoldást kell találni a munkaerőpiac okozta létszámhiányra is. Továbbá, nagyobb fejlesztési lehetőséget kell biztosítani azoknak a társaságoknak is, akik jelentősen a szakmai átlag alatti mutatókkal rendelkeznek.

 

Baranyai Zoltán

KKSZ

[Vissza]

Betöltés folyamatban
Bezár

Betöltés...

Betöltés folyamatban
Kép
Bezár
Loading...