Ma 2022 Január 28. péntek, Károly, Karola napja van!
Slider
Események
Következő hónap
Ke Sze Csü Szo Va
     

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

      
Minden esemény...
Cofidis A szakértő válaszol - Munkajogi kérdez-felelek Közzétételek KKSZ Üdülő, Balatonlelle KKSZ Üdülő, Bükkszék Jogsegélyszolgálat Vendégszoba Magyar Szakszervezeti Szövetség Közérdek logó

Kapcsolataink

Közúti Közlekedési Szakszervezet

1081 Budapest II. János Pál pápa tér 3.
Vissza a kezdőlapra

Hírek, aktualitások

A VOLÁNBUSZ KOLLEKTÍV SZERZŐDÉSÉNEK 18. SZÁMÚ, EGYSÉGES SZERKEZETŰ MÓDOSÍTÁSA
2021.12.21 07:47

2022.január 1-jével módosul a Volánbusz módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt kollektív szerződése. A módosítás elsődleges célja az integráció óta született kollektív erejű megállapodások beépítése és az integráció előtt alkalmazott eltérő szabályok, illetve gyakorlat egységesítése volt. A Volánbusz és a Közúti Közlekedési Szakszervezet képviselői december 16-án, ünnepélyes keretek között írták alá a módosításról szóló megállapodást.

 

A kollektív szerződés módosításáról szóló tárgyalást hosszú, többlépcsős társasági egyeztetés előzte meg; minden terület lehetőséget kapott arra, hogy elmondja véleményét és gyakorlati tapasztalatait, ezeknek megfelelően alakult ki a szöveg végleges változata. Kikerültek a szerződésből azok a passzusok, amelyek az időközben született kollektív erejű bérmegállapodások eredményeként már nem alkalmazandóak, és azon rendelkezések számát is ritkítottuk, amelyek csak A munka törvénykönyvét ismétlő, ún. „papagájklauzulák” voltak. Mindemellett arra törekedtünk, hogy az autóbusz-vezetőkre vonatkozóan egységes fogalom- és szabályrendszer jöjjön létre az egyes mellékletekből, az eltérő szakrendszerek okozta területi (jogelődönkénti) eltéréseket a mellékletekben egyelőre még fenntartva. Mindemellett beépítettünk olyan további rendelkezéseket is, amelyek nagyban megkönnyítik a munkavállalók és a munkáltató együttműködését. Ennek megfelelően a munkaidő-beosztás közlése tekintetében rugalmasabb szabályokat alakítottunk ki, illetve a rugalmas munkaidő bevezetésével bővült az eddig alkalmazott munkarendek köre.

Az aláíró szakszervezet kérésére a kollektív szerződés rendelkezései közé emeltük a casco biztosítással rendelkező, illetve nem rendelkező autóbuszoknál gondatlanul okozott káresemények egységes elbírálására alkalmazandó garanciális szabályt is, megjegyezve, hogy ezen intézkedés jövőbeni fenntartása továbbra is a munkáltató hatáskörébe tartozik. Újragondoltuk a munkaszerződéstől eltérő munkakörben, munkahelyen, vagy más munkáltatónál történő foglalkoztatás szabályait is, ennek mértéke az új szabályok értelmében nem haladhatja meg naptári évenként a 60 – beosztás szerinti – munkanapot (a korábbi 110 helyett). A műszakpótlék tekintetében az általános szabályoknál kedvezőbb rendelkezést fogadtunk el, így a Volánbusz munkavállalói szélesebb körben szereznek majd jogosultságot műszakpótlékra.

Formai szempontból a kollektív szerződés átláthatósága, rövidítése és ismétlésektől mentessé tétele volt a cél, ez maradéktalanul megvalósult. A Volánbusz ígéretet tett arra, hogy a kollektív szerződésben hivatkozott munkáltatói szabályzatokról naprakész és a munkavállalók számára könnyen elérhető nyilvántartást vezet és tesz közzé.

A jövő év elején hatályba lépő, egységes szerkezetbe foglalt módosítás nagy mérföldkő az integrációs folyamat történetében, azonban a munka ezzel még korántsem ért véget, 2022-ben tovább folytatódik az egységesítés. A cél egyrészről a MÁV–Volán-csoporton belül alkalmazandó szabályok közelítése, másrészről – az egységes forgalmi szakrendszer tervezett bevezetésével egyidejűleg – az autóbusz-vezetők foglalkoztatási feltételeinek további egységesítése, hogy volánosnak lenni az ország minden területén ugyanazt jelentse.

 

Forrás: Volánbusz e-hírlevél

KKSZ

[Vissza]

Betöltés folyamatban
Bezár

Betöltés...

Betöltés folyamatban
Kép
Bezár
Loading...