Ma 2018 November 18. vasárnap, Jenő napja van!
Slider
Események
Következő hónap
Ke Sze Csü Szo Va
   

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

  
Minden esemény...
A szakértő válaszol - Munkajogi kérdez-felelek Közzétételek KKSZ Üdülő, Balatonlelle KKSZ Üdülő, Bükkszék Jogsegélyszolgálat Vendégszoba Magyar Szakszervezeti Szövetség Közérdek logó

Kapcsolataink

Közúti Közlekedési Szakszervezet

1081 Budapest II. János Pál pápa tér 3.
Vissza a kezdőlapra

Hírek archívum

Megkezdődtek a minimálbér tárgyalások

2018.11.14 13:31
A hatéves bérmegállapodásban 2019-re már nincs meghatározott érték a minimálbérre, ezért megkezdték erről az egyeztetéseket – mondta Varga Mihály pénzügyminiszter az M1 aktuális csatornának kedden, a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumának ülése után.

A tárcavezető közölte: az álláspontok egyelőre távol állnak egymástól, a munkaadói oldal 5 százalékos minimálbér-emelést javasolt, a munkavállalói oldal 13-15 százalékost.


Varga Mihály úgy fogalmazott: át kell tekinteni a különböző szempontokat, de bízik abban, hogy a két évvel ezelőttihez hasonlóan most is adott a jó megállapodás lehetősége.

A munkaadói és a munkavállalói oldalnak kell megállapodnia arról, hogy jövőre mit „bírnak el” a munkaadók és a munkavállalók mit tartanak szükségesnek ahhoz, hogy a keresetek megőrizzék értéküket, a kormány ugyanakkor nem külső szereplőként vesz részt az egyeztetéseken, hanem információkkal, adatokkal segíti a tárgyalásokat – jelezte.

Varga Mihály felidézte, hogy a 2016-ban megkötött hatéves bérmegállapodás eredményes volt, az elmúlt években 1 százalékpontot tett hozzá a gazdasági növekedéshez. Ha minden fél tekintettel van a másikra, és jó kompromisszumot kötnek, akkor azzal az egész gazdaság jól jár – hangsúlyozta.

A miniszter elmondta azt is: az egyeztetésen szóba kerültek más ügyek, például a béren kívüli juttatások és a szociális hozzájárulási adó mértékére vonatkozó munkaadói igény. Varga Mihály hosszabb egyeztetésre számít, ugyanakkor úgy látja, hogy az év végére kialakul a közös döntés a minimálbér jövő évi összegéről. Hozzátette: ha mégsem születik megállapodás, akkor a kormány a kialakult vita alapján meghozza a szükséges döntést.

Az Országgyűlés kedden elfogadta az adótörvények módosítását, a pénzügyminiszter arra kis esélyt lát, hogy 2019-re még bármilyen módosítás történjen. A kormány ugyanakkor nyitott annak megvitatására, hogy milyen a közép- és hosszú távú intézkedések szükségesek a magyar gazdaság hatékonyságának és versenyképességének javításához – közölte.

A miniszter kitért arra is, hogy az új adócsomag a korábban tett ígéreteknek megfelelőn további adókönnyítést és adóadminisztráció-csökkentést jelent a kisvállalkozásoknak.

 

MTI

 

KSZOSZ kongresszus

2018.11.14 08:12

2018. november 13-án tartotta tisztújító kongresszusát a Közlekedés Szakszervezetek Országos Szövetsége (KSZOSZ). A három tagszervezet alkotta szövetség (KKSZ, TESZ, VKSZSZ) képviseli a Közlekedési Központoknál, a teherfuvarozásban és a városi tömegközlekedésben foglalkoztatott munkavállalókat. A vezető tisztségviselők és FEB tagok megválasztása mellett az elnökség beszámolt az elmúlt időszak történéseiről valamint a hazai és európai kihívásokról, feladatokról.

A KSZOSZ tevékenyen részt vesz az ETF (Európai Közlekedési Dolgozók Szövetsége) munkájában, ahol a gépjárművezetők érdekeit európai szinten tudjuk képviselni, javaslatételi és véleményezési lehetőségen túl különböző kampányokban is szerepet vállalunk.

 

A KSZOSZ hat pontban fogalmazta meg az ETF felé követelését, melyet a kongresszus elfogadott.

Kapcsolódó dokumentumok:

Európai kitekintés

2018.11.14 07:48

Október 31-én Bécsben sajtótájékoztatóval és közös nyilatkozattal zárult az Európai Közlekedési Dolgozók Szövetsége (ETF) kozúti közlekedési szekció ülése.

Kapcsolódó dokumentumok:

Magasabb bérigény a közúti közlekedési alágazatban

2018.11.05 10:53

Ahogy már a 2018. szeptember közepén megjelent sajtóhírben is megfogalmazta a KKSZ, a hároméves bérmegállapodás 2019 évére vonatkozó részében szereplő 5%-os mértéknél magasabb emelésre van szükség a Közlekedési Központok és a VOLÁNBUSZ munkavállalói részére. Ezt írásban is megfogalmazó - a három éves megállapodást aláíró - szakszervezetek vezetői a mai napon megküldik a Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége elnökének, mint munkáltatói szövetségnek, melyben a tárgyalások megkezdését is szorgalmazzák.

Kapcsolódó dokumentumok:

„ Addig jár a köcsög a kútra, amíg el nem törik.” (Forrás: SZAKSZ honlap 2016.01.21.)

 

Dobi elnök úr, a 2018. október 17-én közzétett írásában, az általa képviselt és vezetett KDSZSZ-t a közel 15 millió forint megfizetésére kötelező elsőfokú bírósági ítéletet a KKSZ feletti győzelemként értékelte.

Elnök úr irományáról Karinthy Frigyes Tanár úr kérem! művének a magyarázom a bizonyítványom fejezete juthat mindenkinek az eszébe, vagy éppen az a bokszoló, aki a pontozásos vereségét azzal mentette hívei előtt, hogy a mérkőzést nem kiütéssel vesztette el!

 

Nos, elnök úr is próbálta megmagyarázni a KDSZSZ pervesztését, mert vélhetőleg, az ő értékrendjében a KKSZ-szel szembeni közel 15 millió forintra rúgó pervesztés felér egy győzelemmel.

Magyarázkodására akár azt is mondhatnánk, hogy ügyes! Véleményünk szerint ez azonban nem ügyeskedés, hanem a KDSZSZ és a SZAKSZ tagságának a tudatos félrevezetése, így tehát akár az is felmerülhetne sokakban, hogy Dobi úr hazudott.

Részletesen...

Dolgozók Lapja október

2018.10.25 13:11

Vegyészekkel a töredékidőért a MASZSZ égisze alatt

2018.10.25 10:19

A VDSZ alelnöke Kiss Béla koordinálása melett folyik a töredékidő elismeréséért elindított "küzdelem".

Egy - egy Vegyész és KKSZ szakszervezeti tag az alanya, a folyamatnak.

 

Kedves Kollégák!

 

Az együttműködést felvállaló 2 kolléga szolgálati idejének megállapítását újból megkérték, mindkét határozatot megfellebbezték, ezek még 60 napon belül vannak.

Időközben az Alapvető Jogok Biztosától állásfoglalást kértünk a töredékidővel kapcsolatban. A csatolt, minősíthetetlen állásfoglalást küldte, amely valójában az általa megkérdezett minisztériumok eddig is ismert álláspontja. Ezzel nem tudunk mit kezdeni, nem fellebbezhető, mindenesetre tanulságos a független szerv módszere.

Most várjuk a NYUFI fellebbezésünkre történő reakcióját, ami várhatóan elutasítás lesz, ezt követi a másodfok, fellebbezés, peres eljárás.

Egyelőre ez van.

Mindenesetre köszönjük a 2 kolléga türelmét, együttműködését.

 

Üdvözlettel:

 

    Kiss Béla

VDSZ alelnök

Kapcsolódó dokumentumok:

Vajon lehet-e bizalmat szavazni olyan szakszervezetnek az üzemi tanácsi választásokon, amelynek vezetőjét a valós tények egyáltalán nem érdekelnek, és a minden alapot nélkülöző vádaskodásait jogi tévedéseken alapuló nézeteivel próbálja alátámasztani?

A világhálón a KDSZSZ és a SZAKSZ vezetője olyan írást tett közzé 2018. október 11-én, amely egyértelműen bizonyítja, hogy az írás készítője és egyben közzé tevője, a jogszabályi környezettel és a valós tényekkel nincs tisztában.

E válaszlevél célja, rámutatni az írás alkotójának tévedéseire és valós szándékára.

Részletesen...

Új kihívások – interjú Dávid Ilonával, a Volánbusz Zrt. és a DAKK Zrt. vezérigazgatójával

2018.10.19 19:45

Új fejezet kezdődött augusztustól a közúti személyszállítás történetében, ekkortól kezdve tölti be Dávid Ilona a Volánbusz Zrt., illetve szeptember elejétől a Dél-alföldi Közlekedési Központ (DAKK) Zrt. elnök-vezérigazgatói tisztét. Az új vezetőre igen komoly feladat vár, hiszen a Volán-társaságok reorganizációjával, megújításával bízták meg. Az okleveles közgazdász végzettségű elnök-vezérigazgató asszony komoly pályafutásra tekint vissza a magyar közlekedési szférában: 2005-től a MÁV Zrt. könyvelési részlegének vezetőjeként, 2010-től GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatójaként dolgozott, majd 2012. májusától 2018. augusztusáig számos egyéb vezetői poszt ellátása mellett a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója volt.

 

teljes cikk:

 

https://magyarbusz.info/2018/10/19/uj-kihivasok-interju-david-ilonaval-a-volanbusz-zrt-es-a-dakk-zrt-vezerigazgatojaval/


A minimálbérnek jövőre meg kellene haladnia a 150 ezer, a szakmunkás garantált bérminimumnak a kétszázezer forintot, tehát tíz százalék feletti növekedést várnak – ezt nyilatkozta Kordás László, a Magyar Szakszervezeti Szövetség elnöke az ATV-nek. A cafetéria adóztatásának szabályai kapcsán pedig azt mondta, a cél, hogy megegyezésre jussanak a munkáltatókkal: vállalják át a növekvő adóterheket, tehát a dolgozók nettó pozíciója ne változzék.

 

Munkahelyi és ágazati szinten is folynak a tárgyalások, de a parlament meghozta a döntést arról, hogy a cafetéria egyes elemeinek adóterhei nőnek, s bár a kormány nem mondta ki, hogy a béren kívüli juttatások megszűnnek, de ezek várhatóan néhány éven belül kivezetődnek a rendszerből – mondta Kordás László, a Magyar Szakszervezeti Szövetség (MASZSZ) elnöke az ATV Start című műsorában. A cél szerinte az, hogy megegyezésre jussanak a munkáltatókkal, hogy a magasabb adóterheket vállalják át, tehát a dolgozók nettó pozíciója ne változzék.

Részletesen...

Közös MÁV-Volán menetrendet készít a kormány

2018.09.24 11:41

A jövőbeni terveiről árult el néhány részletet a Figyelőnek adott interjújában Bártfai-Mager Andrea, a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter.

Szinte mindenkit érintő változás lesz például a közlekedés átalakítása. A miniszter szerint először a Palkovics László-féle Innovációs és Technológiai Minisztériumban készül egy közlekedési stratégia, erre rímelve gondolják végig, hogy milyen változásokat kell meglépnie a MÁV-nak és a Volánnak.

 

A miniszter elárulta, hogy néhány hete felállt egy munkacsoport Fónagy János miniszterelnöki biztos vezetésével, amelynek feladata "épp a közös menetrend kidolgozása lesz". A cégek együttműködése nem is fog itt megállni ráadásul, a jegyrendszert és az utastájékoztatást is össze akarják hangolni.

 

A miniszter arról is beszélt, hogy átvizsgálják, hogy a "rendkívül nagy méretű állami vagyonból" melyek azok a vagyonelemek, amelyek az állam működéséhez szükségesek, és melyek nem.

"A nemzeti vagyonkezelőtől az év végére várom azt az első listát, amely megmutatja, melyek azok a cégek, amelyeket első körben értékesítenénk" - mondta Bártfai-Mager, aki szerint a legfontosabb, hogy az állami cégek "ne vigyenek, hanem hozzanak".

 

Forrás: index.hu

 

https://index.hu/gazdasag/2018/09/20/kozos_mav-volan_menetrendet_keszit_a_kormany_bartfai-mager_andrea_interju/

 

 

Kritikus létszámhiány a Volánosoknál - eredeti sajtószöveg

2018.09.18 11:32

A tervezettnél nagyobb béremelést kér a szakszervezet


A korábban megállapodott 5 százalék helyett legalább kétszámjegyű bérfejlesztést tart szükségesnek 2019-re a Volános dolgozók számára a Közúti Közlekedési Szakszervezet. A 2017-ben kötött, három évre szóló bérmegállapodás hatása az első két évben a Közlekedési Központoknál – Volánok – messze elmaradt a várakozástól, nem eredményezett komoly létszámnövekedést. Amennyiben a magyar munkaerőpiacon tapasztalt váratlan „keresetbombával” az ágazat nem tud lépést tartani, kritikussá válhat a létszámhiány – figyelmeztet a szakszervezet.  


Az elmúlt két évben történt jelentős bérfejlesztés ellenére sem lett vonzó az autóbuszvezető és a karbantartó szakma, s a Közlekedési Központokba szervezett Volán társaságoknál járművezetők mellett továbbra is nagy hiány van autó- és autóvillamosság szerelőből, de még raktárosokból is. A versenyszféra jövedelmei elszaladtak az ágazat mellett – állapította meg Baranyai Zoltán, a KKSZ elnöke. Hiába kötöttek a szakszervezetek és a munkáltató hároméves bérmegállapodást, sajnos a kiszámíthatónak mondott jövőt felülírta a magyar munkaerőpiacon eddig nem tapasztalt keresetbomba. Amíg belföldi tehergépjármű-vezetőket négyszázezer nettó jövedelemért keresnek, addig a Volánoknál átlagosan alig több mint 200 ezres nettót kínálnak az autóbuszvezetőknek. Ne csodálkozzon senki, hogy nagy a fluktuáció és egyes területeken óriási a létszámhiány – mondta az elnök, hozzátéve, hogy nemcsak a járművezetők, hanem más állománycsoportokban dolgozók jövedelme sem piacképes, még a hazai viszonylatok között sem.

 

Két év tapasztalatából kiindulva 2019-re mindenképpen a megállapodásban rögzített 5 százalékos mértéknél magasabb béremelésre lesz szükség – jelentette ki Baranyai. A KKSZ kétszámjegyű fejlesztést tart szükségesnek ahhoz, hogy a közúti közösségi közlekedés megfelelő létszámmal tudjon működni a jövőben. A jelenlegi kritikus helyzetben az autóbuszvezetők országszerte túlhajszoltak, ami a közlekedés biztonságát is veszélyezteti. A túlhajszoltság és az alacsony bér az együttes oka az elvándorlásnak. Kevés a szabadnap, a ki nem adott szabadságok, sok a túlóra és a jövedelem sem versenyképes – sorolja a felgyűlt problémákat Baranyai, aki szerint, ha a helyzet nem változik, lassan nem lesz buszvezető, nem lesznek buszok az utakon.  

 

A KKSZ is a médiából értesült arról, hogy a kormány hajlandó újra tárgyalni a korábbi bérmegállapodást, ám a szándék mellett az a legfontosabb, hogy a 2019-es mértékről mielőbb – amíg nem késő – elkezdődhessenek az érdemi tárgyalások – szögezte le a KKSZ elnöke.

 

Megjelenések:

https://168ora.hu/itthon/kritikus-letszamhiany-a-volannal-a-tervezettnel-nagyobb-beremelest-ker-a-szakszervezet-156177

 

https://www.napi.hu/magyar_vallalatok/kritikus-helyzet-a-volanoknal---tulhajszoltsag-es-alacsony-ber.670011.html

Közlemény

2018.09.11 07:39

A járművezetők túlterheltsége bármikor tragédiához vezethet

 

Aggódnak a túlmunka mértéke miatt a Magyar Szakszervezeti Szövetség közlekedési tagozatnak tagszervezetei, miután a közösségi közlekedésben és a teherfuvarozásban egyaránt csaknem általánossá vált, hogy a járművezetőket a törvényben meghatározott évi háromszáz óra túlmunkára kötelezik, de egyes esetekben még ezt is próbálják túllépni.

 

A közlekedési ágazatban tapasztalható létszámhiány miatt a személyszállításban és a teherfuvarozásban érintett cégek egyaránt a maximális mértékben igyekeznek kihasználni a rendelkezésre álló munkaerőt, és a kollektív szerződésben megállapítható legtöbb rendkívüli munkaidő, háromszáz órányi túlmunka  elrendelésével igyekeznek orvosolni a problémát – állapították meg a Magyar Szakszervezeti Szövetség (MASZSZ) közlekedési tagozatának tagszervezetei.

Az érdekképviseletek ezzel kapcsolatban felhívják a figyelmet arra, hogy olyan, az emberi egészségre fokozott kockázatot jelentő munkakörökről – buszsofőrökről, kamionokról, mozdonyvezetőkről, illetve forgalmi dolgozókról – van szó, amelyek esetében a korábbi szabályozás szerint a munkavállalókat nyugdíjkedvezmény illette meg. Ezt a lehetőséget a kormány 2012-ben megszüntette.

Részletesen...

adatvédelmi tájékoztató

2018.09.05 15:22
Kapcsolódó dokumentumok:
Betöltés folyamatban
Bezár

Betöltés...

Betöltés folyamatban
Kép
Bezár
Loading...